Já a můj svět

Abychom mohli porozumět světu kolem nás, je důležité si uvědomit, kým jsme my, jak jsme se tu ocitli, do jaké rodiny patříme, co máme rádi a neradi, jaké jsou naše silné stránky, čím jsme jedineční. V úvodním bloku žáci si pomocí introspekce, naváděcích otázek a fotografií ze svého raného dětství hlouběji uvědomují, kým jsou, jak se od narození změnili a vytváří svůj autoportrét.

Moje rodina, moje kořeny

Proč nosím právě tohle jméno? Kdo jsou moji předkové a odkud pocházejí? Co to je rodokmen? To, kým jsme dnes, vychází z naší minulosti, proto je důležité ji objevovat. Ve druhém bloku se žáci zabývají více do hloubky historií své rodiny, pátrají po svých kořenech a tvoří rodový strom.

Můj pamětník

Jak dobře znáš svou babičku nebo dědečka? Myslíš, že o nich víš všechno? Ve třetím bloku se žáci věnují hlubšímu poznání svých prarodičů, kladou jim otázky, zjišťují více o jejich dětství a mládí, porovnávají minulost a současnost a píší dopis svému předkovi.

Chci se dozvědět víc

Naši rodiče a prarodiče mají své životní osudy, o které se s námi rádi podělí, jen je o to požádat. Možná budete překvapení, co všechno babička či děda zažili – poznáte je tak z úplně jiné stránky a objevíte příběhy z minulosti, které by třeba jinak zůstaly zapomenuté. Žáci kladou otázky vybranému pamětníkovi a skrze příběhy a předměty poznávají hlouběji jeho životní příběh.

Kreslím, píšu, tvořím... vyprávím příběh

Minulost je plná příběhů. Našli jste ten svůj, nebo se zatím nedokážete rozhodnout, jak vybrat ten pravý? Zavřete oči a a zkuste se na chvilku přenést do minulosti. A teď oči otevřete a pusťte se do tvoření! V pátém bloku žáci tvoří časovou osu života pamětníka nebo tvoří jeho portrét.

Prezentuji příběh

Byla by škoda, kdyby jste si příběh vašeho pamětníka nechali pro sebe. Podělte se o to, co jste vytvořili, s ostatními! V závěrečném bloku žáci prezentují výstupy své práce.