Můj pamětník

Jak dobře znáš svou babičku nebo dědečka? Myslíš, že o nich víš všechno? Ve třetím bloku se žáci věnují hlubšímu poznání svých prarodičů, kladou jim otázky, zjišťují více o jejich dětství a mládí, porovnávají minulost a současnost a píší dopis svému předkovi.

Cíle

  •  Žák získá motivaci mluvit s člověkem starší generace
  • Žáci lépe poznají svoji babičku/dědečka
  • Žáci se vžívá do života vlastní babičky/dědečka.
  • Žáci porovnají vlastní život/dětství s životem/dětstvím svého
  • prarodiče.
  • Žáci porovnává dnešní svět s minulostí.
  • Žáci trénují formu dopisu

Na příště

Aktivity

  • kreativita
  • komunikace
  • učení

Dopis mému předkovi

časová dotace: 45 minut

V rámci mapování rodinné historie je vhodnou doplňkovou aktivitou psaní dopisů předkům či rodinným příslušníkům. Žáci si mohou vybrat, zda se bude jednat o někoho, kdo žije, či o již zemřelého příbuzného. Tato aktivita by měla navazovat na mapování rodinné historie.

  • iniciativa
  • kreativita
  • komunikace
  • místní identita
  • sociální dovednosti
  • učení

I moje babička byla mladá? I můj dědeček byl mladý?

časová dotace: 45 minut

Aktivita volně navazuje na předcházející Babičku. Poté, co je žák motivován k tomu, aby se o babičku/dědečka zajímal v přítomnosti, nabídneme mu zamyslet se nad tím, jaký život jeho prarodič vedl v době, kdy mu bylo přibližně stejně jako žákovi.

  • iniciativa
  • komunikace
  • místní identita
  • sociální dovednosti
  • učení

Babička (nepovinná)

Evokační a motivační aktivita pro zahájení rozhovoru s pamětníkem. Cílem je vzbudit u žáků zájem o rozhovor se starším člověkem (s vlastní babičkou) o jeho životě.

  • digi digi
  • iniciativa iniciativa
  • kreativita kreativita
  • komunikace komunikace
  • místní identita místní identita
  • občanství občanství
  • sociální dovednosti sociální dovednosti
  • učení učení