Já a můj svět

Abychom mohli porozumět světu kolem nás, je důležité si uvědomit, kým jsme my, jak jsme se tu ocitli, do jaké rodiny patříme, co máme rádi a neradi, jaké jsou naše silné stránky, čím jsme jedineční. V úvodním bloku žáci si pomocí introspekce, naváděcích otázek a fotografií ze svého raného dětství hlouběji uvědomují, kým jsou, jak se od narození změnili a vytváří svůj autoportrét.

Cíle

  • Žák si díky introspekci uvědomuje, kým je
  • Žák formuluje své silné stránky, vlastnosti, záliby
  • Žák výtvarně pomocí autoportrétu/koláže vyjádří svou osobnost
  • Žák se dozví více o svých spolužácích

Na příště

Aktivity

  • iniciativa
  • komunikace
  • sociální dovednosti
  • učení

Gordický uzel

časová dotace: 15 minut
  • kreativita
  • komunikace
  • místní identita
  • učení

Příběh mého jména

časová dotace: 45 minut

Jméno je důležitou součástí identity každého z nás. V rámci mapování rodinné historie a vlastních kořenů se žáci zároveň zamýšlejí nad tím, kým jsou v rámci rodinného systému a seznamují se s okolnostmi výběru svého jména.

Domácí příprava

Žákům zadejte zeptat se rodičů, jakým způsobem se rozhodovali, jaké jméno jim dát a na příběhy a události s touto volbou spojené.

  • iniciativa
  • kreativita
  • komunikace
  • místní identita
  • občanství
  • sociální dovednosti
  • učení

Kdo jsem? Můj portrét

časová dotace: 45 - 90 minut

Aktivita, díky níž si žáci uvědomují, kým jsou, jaké mají vlastnosti, záliby, co rádi či neradi dělají, čím jsou obklopeni a co tvoří jejich svět.

  • digi digi
  • iniciativa iniciativa
  • kreativita kreativita
  • komunikace komunikace
  • místní identita místní identita
  • občanství občanství
  • sociální dovednosti sociální dovednosti
  • učení učení