Já a můj svět
Abychom mohli porozumět světu kolem nás, je důležité si uvědomit, kým jsme my, jak jsme se tu ocitli, do jaké rodiny patříme, co máme rádi a neradi, jaké jsou naše silné stránky, čím jsme jedineční. V úvodním bloku žáci si pomocí introspekce, naváděcích otázek a fotografií ze svého raného dětství hlouběji uvědomují, kým jsou, jak se od narození změnili a vytváří svůj autoportrét.
Cíle
- Žák si díky introspekci uvědomuje, kým je
- Žák formuluje své silné stránky, vlastnosti, záliby
- Žák výtvarně pomocí autoportrétu/koláže vyjádří svou osobnost
- Žák se dozví více o svých spolužácích
Na příště
Aktivity
Gordický uzel
časová dotace: 15 minutPříběh mého jména
časová dotace: 45 minutJméno je důležitou součástí identity každého z nás. V rámci mapování rodinné historie a vlastních kořenů se žáci zároveň zamýšlejí nad tím, kým jsou v rámci rodinného systému a seznamují se s okolnostmi výběru svého jména.
Domácí příprava
Žákům zadejte zeptat se rodičů, jakým způsobem se rozhodovali, jaké jméno jim dát a na příběhy a události s touto volbou spojené.
Kdo jsem? Můj portrét
časová dotace: 45 - 90 minutAktivita, díky níž si žáci uvědomují, kým jsou, jaké mají vlastnosti, záliby, co rádi či neradi dělají, čím jsou obklopeni a co tvoří jejich svět.