Můj pamětník
Jak dobře znáš svou babičku nebo dědečka? Myslíš, že o nich víš všechno? Ve třetím bloku se žáci věnují hlubšímu poznání svých prarodičů, kladou jim otázky, zjišťují více o jejich dětství a mládí, porovnávají minulost a současnost a píší dopis svému předkovi.
Cíle
- Žák získá motivaci mluvit s člověkem starší generace
- Žáci lépe poznají svoji babičku/dědečka
- Žáci se vžívá do života vlastní babičky/dědečka.
- Žáci porovnají vlastní život/dětství s životem/dětstvím svého
- prarodiče.
- Žáci porovnává dnešní svět s minulostí.
- Žáci trénují formu dopisu
Na příště
Aktivity
Babiččin koláč
Už víš hodně o dětství své babičky, dědečka nebo jiného pamětníka z tvé rodiny. To ale zdaleka není vše! Zjisti, co prožívali, co je trápilo, dělalo jim radost nebo jaké těžkosti museli v životě překonat.
I moje babička byla mladá? I můj dědeček byl mladý?
časová dotace: 45 minutAktivita volně navazuje na předcházející Babičku. Poté, co je žák motivován k tomu, aby se o babičku/dědečka zajímal v přítomnosti, nabídneme mu zamyslet se nad tím, jaký život jeho prarodič vedl v době, kdy mu bylo přibližně stejně jako žákovi.
Babička (nepovinná)
Evokační a motivační aktivita pro zahájení rozhovoru s pamětníkem. Cílem je vzbudit u žáků zájem o rozhovor se starším člověkem (s vlastní babičkou) o jeho životě.