Tvorba videoreportáže - postprodukce a dramaturgie

V tomto bloku se studenti věnují tvorbě výstupu, kterým je video o délce pěti minut, které ztvárňuje vybrané aspekty života pamětníka. při vlastní tvorbě bude studentům nápomocný videotutoriál Postprodukce a dramaturgie, které je blíže seznámí s tím, jaké výrazové prostředky jsou při zpracování videa k dispozici a jak jejich použití ovlivní výsledný filmový tvar.

Cíle

  • Studenti se na základě tutoriálu seznámí se střihačským programem a jeho obsluhou.
  • Studenti chápou, že střih je významným dramaturgickým nástrojem a zásadně ovlivňuje výslednou podobu a vyznění filmového tvaru.
  • Studenti jsou na základě videotutoriálu schopni pracovat se střihačským programem a sestříhat do finální podoby natočený video-materiál.
  • Studenti tvoří výstup, kterým je pětiminutové video zobrazující pamětnický příběh.
  • Studenti jsou schopni si práci rozdělit, podle dohody pracovat jednotlivě, ve dvojicích či týmech  a práci na výstupu také dokončit.
  • Studenti pomocí digitalizovaných fotografií, literatury, internetových zdrojů či archivních dokumentů zasadí příběh pamětníka do kontextu novodobých dějin.
  • Studenti dokáží ze shromážděného materiálu vytvořit finální smysluplný filmový tvar.

Instruktážní videa

Na příště

Aktivity

  • digi digi
  • iniciativa iniciativa
  • kreativita kreativita
  • komunikace komunikace
  • místní identita místní identita
  • občanství občanství
  • sociální dovednosti sociální dovednosti
  • učení učení