Harmonogram projektu
„Vyprávěj příběhy pro 8. a 9. ročník“ lze ve své základní verzi zvládnout za 20 vyučovacích hodin, tedy za jedno pololeletí s časovou dotací jedna vyučovací hodina týdně. Je plně v kompetenci učitele, jak si projekt časově uspořádá: zda do projektového týdne, několika projektových dnů během pololetí či se bude s žáky scházet na pravidelné bázi.
Můžete ale také využít rozšiřujících aktivit, jít v tématech více do hloubky a projektu věnovat třeba i celý školní rok.
Výběr konkrétních aktivit, které do projektu zařadíte, je plně na vašem rozhodnutí. Podrobný návod, jak si sestavit projekt na míru, najdete zde. Velmi doporučujeme využít nabídky podpory, kterou Post Bellum účastníkům projektu nabízí. Tato podpora ve formě školení a webinářů je vázaná na konkrétní data, jejichž seznam najdete níže v harmonogramu.
Školní rok 2019/2020
Celý projekt se skládá z 11 tematických bloků, které jdou chronologicky za sebou a obsahují několik aktivit na výběr. Je na vašem uvážení, kolik času na jednotlivých blocích s žáky strávíte, a zda blok vůbec využijete. Pokud ale chcete využít nabídku webináře pro své studenty, musíte svůj harmonogram přizpůsobit daným termínům. Webinář je součástí bloku sedm: Interepretace a souvislosti nahrávky, sestavení příběhu.
Harmonogram
- Úvodní školení pro pedagogy:
- 17. 9. 2019 a 24. 1. 2020 – probíhá před ostrým startem projektu
Více informací o školení a objednávkový formulář - Blok 1: Uvedení do projektu, proč se zabývat vyprávěním pamětníků
- Blok 2: Historický kontext a reflexe rodinné historie
- Blok 3: Paměť a role v týmu
- Blok 4: Příprava na rozhovor s pamětníkem
- Blok 5: Technická příprava na natáčení
- Blok 6: Natáčení pamětníka
- Blok 7: Analýza nahrávky
- Blok 8: Návštěva archivu a příprava na ni
- Blok 9: Sestavení příběhu
Webinář Jak vyprávět příběh v termínu 18.–22. 11. 2019 - Blok 10: Prezentace pamětnického příběhu
- Blok 11: Tvorba výstupu
- publikace videa na stránkách projektu